Joga - ruch to zdrowie

Joga to powstała w Indiach dyscyplina samodoskonalenia, medytacji i ascezy, która w sensie ogólnym ma prowadzić do rozwoju duchowego, a w aspekcie filozoficzno-religijnym wyzwolenia się praktykującego z kręgu narodzin i śmierci.

Współcześnie joga w swoich różnorodnych odmianach przeniknęła do świata zachodniego. Od zabarwionych religijnie (np. wadżrajana), przez medytację transcendentalną, krijajogę, Art of living, hathajogę (np. wg kursów B.K.S. Iyengara) do jogi w medycynie i fitness.

bazująca głównie na pozycjach ciała zwanych asana, sześciu procesach oczyszczających krija oraz na kontroli oddechu (pranajama). Asana jest częścią jogi polegającą na wykonywaniu określonych ćwiczeń zwanych asanami lub pozycjami jogicznymi. Celem tych praktyk jest osiągnięcie wewnętrznej harmonii i wzmocnienie ciała. Ciało sztywne i napięte należy rozciągnąć i rozluźnić, ciało zbyt rozluźnione należy wzmocnić.

oga mówi, że ciało i umysł są ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Stan umysłu wpływa na stan ciała i ma w nim swoje odzwierciedlenie. Jednocześnie stan ciała wpływa na stan umysłu. Nie można bezpośrednio wpływać na umysł, ale można wpływać nań pośrednio, poprzez praktykowanie asan, pranajam i medytacji. Jeżeli problem umysłu jest w ciele odzwierciedlony np. pod postacią skurczu (np. pod kolanem), to przepracowując ten problem, pracujemy również m.in. nad problemem naszego umysłu i naszej duszy.

Jogini przekonują, że joga pomaga zwalczać bóle głowy i stawów, ułatwia łagodne przejście przez okres przekwitania, wspomaga leczenie depresji i pomaga zrzucić nadwagę, jak również wspomaga leczenie i leczy wiele innych chorób i dolegliwości. Asany zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien, systemu krążenia, systemu nerwowego, mają również korzystny wpływ na umysł i psychikę; wymagają skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę serca, a to pomaga w natlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne. Ostatnio coraz częściej zaleca się uprawianie jogi kobietom w ciąży. Wykazano, że poprawia to samopoczucie ciężarnych, a w szczególności – przynosi ulgę w towarzyszących zaawansowanej ciąży bólom pleców.

Joga dla Najmłodszych, pozwala ukierunkować niespożyte pokłady energii, jakie tkwią w ciele Dziecka na aktywność fizyczną, uczy szacunku dla innych istot i środowiska. Na zajęciach dzieci doświadczają bogactwa relaksacji i wizualizacji twórczej. Pomaga to im w pełni wydobyć siebie, wydobyć ukryte zdolności i obudzić pasję twórczą. Na zajęciach uczymy:

  - jak prawidłowo oddychać,
  - jak wykształcić prawidłową postawę w ciele,
  - jak poznać siebie i swoje własne ciało – swoje ograniczenia i możliwości,
  - jak sobie radzić ze stresem,
  - jak wzmocnić poczucie własnej wartości i siłę woli.

Polecane





DRON

czytajDALEJ

>>
Loty bezzałogowymi statkami powietrznymi z rejestracją obrazu.
FOTO

czytajDALEJ

Pełen montaż materiału foto - audio - video.
SKLEP

czytajDALEJ

>>
Profesjonalny sprzęt (sprzedaż i serwis).